Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden – MijnIncidenten
Een product van Vauban
KvK-nummer: 98242210
Versie: 1.0 09-2025
1. Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Vauban: de onderneming Vauban, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 98242210.


MijnIncidenten: het door Vauban aangeboden online platform voor het registreren, beheren en rapporteren van incidenten.


Klant: iedere natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst sluit met Vauban voor het gebruik van MijnIncidenten.


Gebruiker: een door de Klant aangewezen persoon die toegang heeft tot het platform.


Diensten: het gebruik van het MijnIncidenten-platform, inclusief de aangeboden formulieren (Basis, Standaard en Compleet) en eventuele aanvullende functionaliteiten.


2. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van Vauban met betrekking tot MijnIncidenten.


Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk door Vauban zijn bevestigd.


3. Dienstverlening
Vauban stelt het MijnIncidenten-platform beschikbaar als Software-as-a-Service (SaaS).


Vauban garandeert geen permanente beschikbaarheid, maar spant zich in om een zo hoog mogelijke uptime en beveiliging te realiseren.


Het platform is bedoeld om incidenten te registreren en te rapporteren. Vauban biedt geen garantie dat gebruik van het platform automatisch leidt tot naleving van alle toepasselijke wet- en regelgeving. De Klant blijft hiervoor zelf verantwoordelijk.


4. Verplichtingen van de Klant
De Klant is verantwoordelijk voor juiste en volledige invoer van gegevens en voor het correct gebruik van het platform.


De Klant draagt zelf zorg voor opvolging en behandeling van geregistreerde incidenten.


Het is de Klant en Gebruikers niet toegestaan het platform te gebruiken voor onrechtmatige doeleinden, of voor opslag van gegevens die in strijd zijn met de wet.


5. Aansprakelijkheid
Vauban is slechts aansprakelijk voor directe schade die het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst.


De aansprakelijkheid van Vauban is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat de Klant in de drie maanden voorafgaand aan het schadeveroorzakende feit aan Vauban heeft betaald.


Vauban is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade door bedrijfsstagnatie.


De Klant vrijwaart Vauban tegen aanspraken van derden die verband houden met het gebruik van het platform.


6. Intellectueel eigendom
Alle rechten van intellectuele eigendom met betrekking tot het MijnIncidenten-platform berusten bij Vauban of haar licentiegevers.


De Klant verkrijgt uitsluitend een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en herroepelijk gebruiksrecht voor de duur van de overeenkomst.


7. Gegevensbescherming
Vauban verwerkt persoonsgegevens uitsluitend in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).


Vauban treedt op als verwerker; de Klant is verwerkingsverantwoordelijke. Nadere afspraken worden vastgelegd in een verwerkersovereenkomst.


8. Betaling
Tenzij anders overeengekomen, worden abonnementskosten vooraf per periode (maand/kwartaal/jaar) gefactureerd.


Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum.


Bij niet-tijdige betaling behoudt Vauban zich het recht voor de toegang tot het platform tijdelijk te beperken of te beëindigen.


9. Looptijd en beëindiging
De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij anders overeengekomen.


Beide partijen kunnen de overeenkomst schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.


Vauban is gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen indien de Klant wezenlijk in strijd handelt met deze voorwaarden.


10. Overmacht
Vauban is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting indien zij daartoe wordt verhinderd door overmacht.


Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: storingen of uitval van internetverbindingen, elektriciteit, servers, telecommunicatie, pandemieën, overheidsmaatregelen, stakingen, en alle andere omstandigheden waarop Vauban geen redelijke invloed kan uitoefenen.


Ook storingen of uitval van externe software- of clouddiensten waarvan het MijnIncidenten-platform afhankelijk is, vallen onder overmacht.


Vauban zal zich in een dergelijk geval inspannen om hinder voor de Klant zoveel mogelijk te beperken, onder meer door gebruik te maken van backups of alternatieve voorzieningen.


Vauban is echter niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit vertragingen of het tijdelijk niet beschikbaar zijn van het platform door genoemde omstandigheden.

11. Toepasselijk recht en geschillen
Op alle overeenkomsten en geschillen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.


Geschillen worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Den Haag.
12. Privacy en gegevensbescherming
Vauban verwerkt persoonsgegevens in het kader van de dienstverlening via het MijnIncidenten-platform. Deze verwerking vindt plaats in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).


De wijze waarop Vauban persoonsgegevens verwerkt, welke gegevens dit betreft en voor welke doeleinden dit gebeurt, is vastgelegd in de Privacyverklaring MijnIncidenten.


De actuele versie van de privacyverklaring is te allen tijde te zien via www.mijnincidenten.nl


Bij tegenstrijdigheden tussen deze algemene voorwaarden en de privacyverklaring, prevaleert de privacyverklaring voor zover het de verwerking van persoonsgegevens betreft.